Szeretettel köszöntelek a Divat klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Divat klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Divat klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Divat klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Divat klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Divat klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Divat klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Divat klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
“Az amerikai divat épp olyan izgalmas és változatos, mint a francia vagy az olasz, és éppen annyira eltér ezektôl, mint ahogyan egy francia, vagy egy itáliai nô az amerikai asszonytól” – kezdi beszélgetésünket Vörös Monika, aki képzett jogászként, jogi karrierjét félbehagyva ismét beült az iskolapadba – igaz, immár Franciaországban –, hogy újabb három évig tanuljon… valami egészen mást. Diplomaosztás után elsô útja a világhírû Givenchy-házhoz vezetett, ahol tizenöt évig dolgozott, mint divattervezô. Amerikába is rajtuk keresztül jutott el, a Givenchy egyik amerikai piacon értékesítendô kollekciójának tervezôjeként.
Mitôl más az amerikai divat, mint például a francia, hogy a már említett példánál maradjunk?
Az Amerikai Egyesült Államok hatalmas ország lévén – 240 millió ember lakja – nem mondható egységes világnak. Vannak metropolisok és kisvárosok, és van az Egyesült Államokra oly jellemzô kertváros, a maga tipikus életformájával. Másrészt van New York, Washington, Chicago, Los Angeles, Dallas… Mind-mind más ízléssel, más szezonnal, más tagoltsággal. Floridában és Kaliforniában csak nyár van, Közép-Amerika sokkal inkább hagyománypárti, s kevésbé divatorientált, mint New York. Egészen más az ízlése Texas olajmágnásának, mint Washington brókerének.
Ôk vajon hogyan követik a divatot?
Egy háziasszony életét a gyerekkel való törôdés, a róluk való gondoskodás teszi ki, társasági élete pedig férje társadalmi helyzetétôl függ. Egy nô, aki nem dolgozik, reggel elviszi a gyerekét az óvodába vagy az iskolába, majd elmegy teniszezni vagy golfozni, s aztán elrohan a közértbe vásárolni, s hazaviszi a gyereket. Ez az életstílus nem követeli meg, hogy felöltözzön, kifesse magát és “városiasan” jelenjen meg. Számára elsôsorban a sportos, laza viselet megfelelô, míg a dolgozó nôk körében az aktív “working woman stílus” hódol. Ez utóbbiaknak “business-öltözetben” kell megjelenniük, melynek eléggé meghatározott kódja van. Az amerikai nôk – fôleg New Yorkban és a keleti parton – pontosan tudják, mikor mit kell felvenniük, és ahhoz is értenek, hogyan kell azt a bizonyos kis fekete ruhát elegánssá varázsolni. Minden alkalom kiváló lehet bál vagy parti rendezésére – legyen ballagás, gyerekszületés Halloween-parti vagy az Oscar-díjak átadása. Mind, mind remek lehetôség arra, hogy az ember elegánsan felöltözzön.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!